I kassan kan du välja mellan olika fraktsätt.
Vi hanterar normalt din order inom två dygn (helgfria vardagar) från beställning fram tills dess att varan lämnar vårt lager, förutsatt att vi har varan i lager. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid för valt fraktsätt. Vi kan inte lämna någon förseningsgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt.
Kunden har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Kontakta vår kundservice om du önskar häva ditt köp.
Ej uthämtade paket
Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om max 200 kr beroende på vikt om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 7-14 dagar (beroende på fraktsätt) innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning ovan.
Ångerrätt och retur
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. Varan behöver returneras i ett oförändrat skick för att du som kund ska få en fullständig kreditering.
För att göra en retur:
1. Säkerställ att du har tagit hänsyn till ovanstående villkor för returer/ångerköp. Kontrollera att ångerfristen inte har passerat (14 dagar) innan varorna skickas tillbaka. Paket som skickas med annat fraktsätt och hamnar hos ombud kommer ej att hämtas ut utan returneras till avsändaren.
2. Fyll i dina uppgifter i vårt returformulär som du hittar HÄR.
3. Emballera varan du önskar returnera. Emballera din retur ordentligt så att den inte går sönder i fraktgången tillbaka till vårt lager.
5. Så snart din retur är hanterad får du ett bekräftelsemejl från oss. Notera att returhanteringen kan ta upp till två veckor.
Återbetalning
Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först. När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten). Om du har betalat med faktura eller direktbetalning överför vi pengarna till ditt bankkonto. Om du har betalat med kort krediterar vi retursumman på ditt kort.
Reklamation
Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta vår kundservice. Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Om du lämnat meddelande om felet till oss inom två månader från att du upptäckte felet anses din reklamation alltid lämnad inom skälig tid. Sker inte reklamation inom skälig tid från det att felet upptäckts, eller borde ha upptäckts, och senast inom tre år och två månader från det att du tog emot varan, förlorar du rätten att göra eventuella påföljder enligt konsumentköplagen gällande mot oss. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Postadressen till allmänna reklamationsnämnden är ARN, Box 174, 101 23 Stockholm.